Listen : Bawani vs. Sharifah Zohra Jabeen


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

AJ baca terlalu banyak rumors, komen mengenai isu "Listen, Listen, Listen, Let Me Speak"..
Ada yang kata si A salah, ada yang kata si B salah....
Banyak cerita yang ditokok tambah sehingga mencetuskan fenomena yang luar biasa.....
Sampaikan TL penuh dengan perkataan Listen dan Let Me Speak....
Kucing, Anjing dan Ikan Jaws pun termasuk dalam cerita.... Kesian mereka menjadi mangsa keadaan...
Bila tengok video tu, AJ tak tau nak cakap apa..
Kelakar ada, sedih pun ada....
Bila baca komen-komen kat situ pun, banyak emosinya......
Sampaikan ada yang mengeluarkan dan menghamburkan kata-kata kesat...
Sampai memasukkan isu perkauman bagai....
Persoalannya, tahukah mereka apa yang berlaku disebalik fenomena ni??
Apa yang menyebabkan tercetusnya fenomena Listen, Let Me Speak ni???
Hanya mereka yang berada di tempat kejadian dan ALlah swt je yang mengetahui....
Yang lain-lain dan takde kena mengena tu.....
Simpan je lah komen dan idealogi korang..
Jangan sampai sebab isu ni, masing-masing berbalah nak tentukan siapa salah dan siapa betul.....


Mana yang tak tahu kisahnya, tengok video kat bawah ni..



P/s : Tepuk Dada, Tanya Selera...
"Tengah hari ni nak makan apa ek??" Ehhhh!!!! =P

20 ulasan

  1. betul....kita hanya tengok jangan komen....tp bagi MV dua2 ada betul 7 salahnya

    BalasPadam
  2. xtgk pun lagi video tu..xpasti apakah isunya..tp masing2 sibuk post pasal listen nie..ekk..

    BalasPadam
  3. Nak komen pun tak boleh @Mrs Velentine....
    Kita takde dalam situasi tu..
    So tengok dan lihat je la =D

    BalasPadam
  4. AJ pun tak tau nak explain what is all about @permatabiru..
    Heheheheh....

    BalasPadam
  5. xsuka tgk bnda cmni..nnti hangin! haha...btw skjp ja nma dorg popular..haha

    BalasPadam
  6. btul tu... kite takde kat situ dan tak tahu isu sbnr pun... tak perlu nak emosi sgt2 kan...

    BalasPadam
  7. Aah @careno, nak berbalah sesama sendiri pasal benda yang tak tau hujung pangkal...
    Bunag masa je...

    BalasPadam
  8. Eloklah tak suka @hazwan hairy.....
    Mengarut je isu ni... Betul sekejap je nama naik pun.. =D

    BalasPadam
  9. mmg kecohkan pasal ni..
    tapi nur malas nak komen sgt2...

    yg pasti rasa byukur sgt sebab hidup di negara yg aman dan damai..

    xnaklah gaduh2...

    BalasPadam
  10. @inche hlovate eh eh eh......
    Nasib bukan nasi ikan jaws....
    hehehheh... =P

    BalasPadam
  11. Hahhahahaha.... Itulah @nanieybarnieylurviey...
    Kalah lagu listen... =P

    BalasPadam
  12. aku juga nak komen sedikit....... mungkin komen aku nie keras sikit
    mungkin ramai yg nak hentam sharifah zohra. tapi aku harap korang semua perlu buka hati dan nilaikan dahulu dengan pertimbangan yang halus.

    aku cakap straight to the point..... aku sokong Cik Sharifah Zohra itu pada tahap 85% keatas. mungkin 15% dia ada kesilapan tapi 85% betul mengatasi 15% kesilapannya.

    Sebaliknya student yg bernama BAWANI (yg jelas otak telah berkarat dengan dakyah negatif pihak pembangkang, atau bersih atau AMBIGA si iblis atau sebagainya) itu 100% salah.

    Pertama nada suara pertanyaan si bawani tu sahaja telah menunjukkan bahawa dia bersikap kurang ajar dan sewajarnya she deserve dapat jawaban dalam betuk sedikit kurang ajar juga. Ada masanya api lawannya api juga. Bawani sya rasa sudah pasti telah tahu jawaban mengenai tiada pendidiakn percuma kerana isu ini telah lapuk dan berjuta kali telah diterangkan jawabannya mengenai itu. Apa Bawani ada penaja pihak tertentu dan dalang nak buat kecoh ke???!!! jahanam punya student.

    Aku juga bekas pelajar universiti...... dan aku akui memang sewajarnya kita perlu membayar untuk pendidikan untuk kepentingan juga kepada generasi akan datang. Jangan nak pentingkan diri sendiri. Perlu sedar.... apa yang kita bayar tidak senilai pelajaran yang kita terima dan kerajaan sebenarnya membayar lebih dari apa yang kita bayar.

    Kalau cik Bawani (si Baghal) itu dan kepada semua semua yang nak kata Cik Sharifah itu kurang ajar dan tak respect pelajar... tanya balik didir sendiri... adakah bawani dan kamu respect dan tidak kurang ajar terhadap pelajar-pelajar untuk generasi yg akan datang yg pasti akan dalam kesusahan kerana negara tidak mampu lagi memberikan ilmu seharusnya kerana bebanan kewangan??!!!! Adakah bawani respect terhdap pelajar-pelajar dahulu yang bertanggung jawab membayar semula pinjaman pelajaran termasuk aku nie??!! mana perginya tanggung jawab sosial Bawani terhadap untuk generasi pelajar akan datang??!!!. kalau nak free belajar lah sungguh sungguh dapatkan pointer CGPA yang tinggi.

    Mengenai pada mereka yang tak faham yg apa cik sharifah tu kaitkan dengan Binatang pun ada masalah..... ini kefahaman aku. diulangi atas kefahaman aku.

    Dimaksudkan dengan persamaan binatang juga ada masalah adalah.... binatang ada masalah dan bintang akan cari cara untuk menyelesaikan atau mengatasi masalah tersebut. Begitu juga dengan Bawani atau sesiapa juga ada masalah untuk nak selesaikan bayaran untuk pembelajaran keran itu tanggungjawab. Pertama belajar bersungguh-sungguh untuk keputusan yang baik dapat free.... ke 2 dah kerja nanti bayar balik secara ansuran. Begitu juga dengan pihak kerajaan dan pemerintah juga ada masalah..... cara penyelesaiannya itu bantu pelajar belajar dengan sebahagian bantuan tetapi sebahagian perlulah pelajar membayar. Kejaaan juga membantu dari segi-segi lain juga dengan cara bantuan secara langsung dan tidak langsung. Kerajaan lagi banyak masalah perlu ditandatangani berbanding pelajar seperti BAWANi tu.


    (TOLONG BACA SAMBUNGAN KOMEN AKU)

    BalasPadam
  13. Pelajar-pelajar yang ada di dewan tu pun kenapa begitu bahalol...... mana satu kamu sokong.... bawani ke atau cik sharifah??!!!... dua-dua kamu tepuk tangan bila masing masing cik Bawani dan cik sharifah memberi hujah. Sedih sungguh inikah gambaran tahap pemikiran pelajar Malaysia???!!! tak tahu nilai mana satu betul mana satu salah??!!

    pada mereka-mereka yang baca komen aku nie pasti cakap aku pro kerajaan BN. aku bukan hipokrit... memang aku pro kerajaan BN. Anak tahu kenapa??? Sebab kerajaan BN lah dari dulu sampai sekarang aku berjaya.. hidup sejahtera di Malaysia... Harmoni... dan sebagainya. Aku dari kecik anak yatim... pergi sekolah rendah kerajaan Bantu... masuk sekolah menengah kerajaan bantu.. masuk sekolah asrama tingkatan 3-4.. kerajaan bantu... aku masuk Uni pun kerajaan bantu.... aku pergi hospital pun kerajaan bantu.... segala kemudahan dalam negara atas inisiatif bantuan kerajaan... sepeti highway, jalan raya, pengangkutan, pembelajaran, barangan, naikan imej Malaysia dimata dunia dan dihormati... pergi mana-mana pun org hormat malaysia.... dan banyak lagi... semua itu atas laksananya oleh Kerajaan BN barisan Nasional. JADIIIIIII... kenapa aku perlu tentang barisan nasional... makanya adalah tidak rasional aku menentang BN sebaliknya. Aku tidak mahu memperjudikan masa depan anak cucu dan generasi akan datang untuk memilih pihak yg tak betul macam parti pembankang pariah semua tu.... apa sumbangan yang baik mereka????? tepuk dada tanya iman masing masing...

    Sumbangan mereka pihak pembangkang adalah..... mencemarkan imej malaysia dengan sekelip mata padahal kerajaan bersusah payah untuk imej malaysia berpuluh puluh tahun sejak merdeka. pembangkah menjadikan Malaysia tidak aman.... pembankang memecah belahkan perpaduan rakyat.... pembangkang membaut fitnah yang nyata.... pembangkang mahu membawa perkara perkara negatif yang tidak sesuai untuk malaysia seperti kebebasan seks, mempertikaikan kedudukan agama islam, mengugat penggunaan nama ALLAH, mempertikaikan ketuanan melayu, meminggirkan org melayu p.pinang, meng kudakan dan meng lembukan org melayu yang akal cetek untuk kelaur berdemonstrasi jalan sesat. memecahkan perpaduan dikalangan org melayu dan memecah undi org melayu. Kononnya mengatakan org melayu bersifat perkauman sedangkan bangsa tionghua yang ternyata yg bersifat perkauman... (sendiri fikir kenapa).. dan banyak lagi.... itu sumbangan pihak pembankang... sumbagan yang hanya negatif sahaja.

    Aku anka Malaysia.. aku bangga dgn malaysia... Aku mesti pertahankan malaysia.. pertahankan agama islam... pertahankan kerajaan BN

    akhir sekali.. listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir, listen, fikir.

    p/s. Harap pihak berkuasa ambil tindakan dgn namewee (tokok) besar punya haramjadah.....bukan semua bangsa cina jahat.. tapi namewee salah seorang bangsa cina yang jahat dan tak layak sebagai rakyat malaysia. kalau aku jumpa dia dimana-man... pasti aku akan tampar muka dia.

    http://www.jumiesamsudin.com/2013/01/ulasan-saya-mengenai-kontroversi.html?showComment=1358393512240#c5627087795678954775

    BalasPadam
  14. @Mohd Zulfikar terima kasih atas komen jujur anda...... =D
    Setiap otang ada pendapat masing2...
    Semoga kes ini menjadi iktibar pada semua pihak....

    BalasPadam
  15. Dah tgk video tu..n pd saya, xde ape pun nk dibangkit @ dikecohkan pasal video ni..isu lapuk jgk, xpasal2 nk listen2 sane cni. Kecoh betul lah

    BalasPadam
  16. Yang lain-lain dan takde kena mengena tu.....
    Simpan je lah komen dan idealogi korang..

    sampai bila kita nak simpan idealogi kita.perlu ke kita cuma tepuk tepuk, hanguk hanguk dan yes yes. we speak what we believe it`s right

    BalasPadam
  17. @Nazif Taicho cuba baca dan fahamkan balik mengenai "yang lain-lain dan takde kene mengena tu...."
    Mesti anda akan faham apa yang saya maksudkan dengan ayat tu...
    Kalau komen dan idealogi orang luar yang tak terlibat boleh menyebabkan perbalahan sesama sendiri, sampai ada yang melibatkan isu perkauman yang langsung takde kena mengena, lebih baik diamkan diri saja....
    Tanpa kita sedar ada yang bertepuk tangan disebalik setiap perbalahan...
    Tak salah luahkan pendapat tapi biarlah berpada2... Bukan saling menunding jari pada orang tu dan orang ni...

    BalasPadam